Friday 17 August 2007

認錯

在街上常有陌生人向我微笑或揮手,如果你碰到一個無反應的我時,那人不是我,是我的孖生家姊,也有可能兩者都不是…
請不要再問了,我們是沒有心靈感應的,沒有試過”爭仔”(品味頗不同),性格有相似亦有很不相似的地方,最似的是我們都很”嘈”.
她除了是我的家姊外,也是我的朋友,小學同學,中學同學,大學同學,朋友的女朋友…雖然被認錯很討厭,不過每年生日,至少有一個人一定記得.
Sometimes strangers smile or say hi to me on street. If you see me not reacting, she’s not me, she’s my twin sister, or neither both of us…
Please don’t ask again, we can’t feel each other’s mind, we haven’t got the experience of fighting for the same guy(our taste are quite different),our characters are quite the same but also quite different. Both of us are very noisy.
She is my sister, but also my friend, my classmate in primary school, secondary school and university, my friend’s girlfriend…I hate being recognized as the wrong person, but at least there is one who remembers my birthday every year.
たまに、道で知らない人に挨拶してくれてた。もし返事しない”あたし”に会ったら、彼女はあたしじゃなくて、双子の姉だ、どちらもない可能性もある。。。
もう聞かないでよ:あたし達の心が通じられない、同じ男を勝負したこともない(センスが違うから)、性格は似てるところあるし、違うところもある。二人も結構うるさい。
彼女はあたしの姉だけじゃなくて、またあたしの友達、小学校、中学校、大学の同級生、友達の彼女。。。姉として間違われたのは嫌だけど、毎年、少なくとも一人が、あたしの誕生日を覚えてる。

4 comments:

Anonymous said...

"neither both of us"...hahahah. who's that???probably its candy lo la...hahahahahah

if some korean whom i dont know smile or say hi to me, i will definitely smile to them~

Debbie=ビンギ said...

我都想可以香港見到佢地...

Unknown said...

Debbie,
こんばんは!

お姉さん、そっくりだね。
びっくりしました。

Debbie=ビンギ said...

大山さん~~久しぶり!!
香港に遊びに来たら、姉を紹介しますね^^
Vincentと富士山に登りましたか?